Tanssilattialla


Tulet kanssani tanssilattialle. Sinä otat minua kädestä, ja viet. Et tarjoile kirjallisia lupia. Sinä otat, ja viet. En osaa askelia, en tunne kappaletta. En tiedä mistä uusi alkaa, ja mihin vanha päättyy. Tulen mukanasi.

Valssi soi, vahvempana kuin koskaan. Tulet lähemmäksi ja puristat. Ja rintaani puristaa. Kuin silloin nuorempana kun puiden latvoihin kiivettiin. Ja sydän lyö nopeammin kun rumpu tarjoilee komppia.

Siinä minä kanssasi tanssin. Yritän saada kiinni rytmistä, mutta olet aina hieman edellä. Olen nopea oppimaan, mutta olet nopeampi muuttumaan. Muutut kappaleen myötä, ja niin muuttuu askelkin.

Ja siinä me yritämme sopeutua. Mukautuen toisiimme. Sinä pitäen kiinni, minä yrittäen päästää irti. Sillä en ole  koskaan ollut hyvä tanssimaan. Mielummin olen katsonut muita salin reunalta.

Rakkain terveisin:
Anssi Miettinen

Kommentit

Suositut tekstit